Pensem en educar

La nostra escola, el Jaume Balmes, és, sobretot, una escola viva, plena d’energia i d’anhels.

Volem fer una escola que creixi al mateix ritme que els nens i nenes, que són el centre de la nostra activitat. Que sàpiga acollir-los i entendre com son i què necessiten des que arriben al matí, encara amb son a la mirada, fins que marxen cap a casa amb el cos cansat i el cap i el cor plens de coses per explicar: el que han fet, el que han jugat, el que han vist i han escoltat. El que han après.

Volem fer una escola que sigui dels nens i nenes, de les famílies i de les persones que hi treballem. Creiem que educar és una responsabilitat compartida i que el diàleg entre l’escola i la família crea vincles de confiança que fan que la identitat dels nens i nenes es construeixi amb força i seguretat.

Volem fer una escola que escolti atentament, que treballi en equip, que s’adapti, que no perdi les ganes d’aprendre, que s’emocioni, que reflexioni i que es comprometi amb les persones. I volem que el nostre alumnat creixi veient i vivint aquesta manera de fer i de ser.

Volem ser una escola de Corbera, que coneix i estima el seu poble i la gent que hi viu.

Cada dia, cada curs, treballem perquè aquests anhels siguin realitat. Cada dia, cada curs, ho aconseguim una mica més. I marxem de l’escola amb ganes de tornar-hi, per continuar…