Sessió 1. Comencem: el projecte

Pla de treball

  • Què és l’Scratch?
  • Descobrim el web de l’Scratch
  • Creem un usuari per començar a treballar

Què és l’Scratch?

L’Scratch és un entorn de programació que ens permet crear múltiples activitats diferents, com jocs, històries interactives…

Quan anem al web de l’Scratch ens trobem amb una pantalla com aquesta:

Pàgina inicial de l'Scratch

Icona tasquesFem-ho pas a pas

  • Si ens cal, anem al final de la pàgina i triem l’idioma perquè sigui el català
  • Explorem totes les opcions del menú blau superior. Per a què serveixen?
    • Scratch, ens torna a la pàgina inicial
    • Crea, obre l’editor per crear els nostres projectes
    • Explora, ens permet veure i cercar projectes creats per altres usuaris
    • Ajuda, ens porta a veure diferents manuals i les Scratch Cards

El nostre espai a l’Scratch

Per resoldre els nostres reptes i avançar en el nostre projecte, treballarem en grup compartint idees i solucions. Tota aquesta tasca s’ha de guardar en algun lloc per poder seguir treballant i és per això que tindrem un espai per al nostre grup a l’Scratch. Per accedir-hi, cal que ens donem d’alta i així poder desar els nostres projectes.

Icona repteFem-ho pas a pas

  • Fem clic a l’opció Inicia la sessió del menú blau superior
  • Hem de posar-hi el nom d’usuari i la contrasenya del grup que ens ha donat el mestre
  • Un cop estem dins de l’espai del nostre grup hem de fer-lo representatiu del nostre grup. Podem anar a Configuració del compte i posar una imatge que ens representi, explicar alguna cosa de la nostra escola…
    Configuració compte

    Aquest usuari ens servirà per treballar les tasques encomandes a l’escola. Si volem tenir un usuari per fer altres projectes hem de fer clic a l’opció Uneix-te a Scratch del menú blau superior, triar un nom d’usuari i una contrasenya que ens siguin fàcils de recordar i demanar l’autorització dels nostres pares.

Icona glosari Com que som programadors i programadores parlem de…

  • Entorn de programació: espai que permet la realització de programes fent servir unes eines específiques.
  • Nom d’usuari: nom assignat a una persona que li permet accedir a un entorn, aplicació o espai i que serveix per identificar-la.
  • Contrasenya: codi format per una barreja de números, lletres i d’altres caràcters, relacionat amb un usuari concret, que li permet accedir a un entorn, aplicació o espai de forma segura.